Firma EMG Poland kilka lat temu opracowała w oparciu o najnowsze technologie GPS i GSM, dedykowany dla marki Kia, system typu eCall pod nazwą KIA Safety System. Podstawowym zadaniem KIA Safety System jest zapewnienie natychmiastowej pomoc ofiarom wypadku drogowego. Jest to innowacyjny produkt na naszym rynku, którego głównymi zadaniami są:
- Automatyczne rozpoznanie wypadku i przesłanie informacji do Centrum Monitorowania o zdarzeniu, z podaniem rodzaju i miejsca wypadku
- Wezwanie pomocy dla siebie lub innych użytkowników ruchu drogowego
- Szybkie wezwanie służb ratowniczych (straży pożarnej, pogotowia, policji)
- Wezwanie pomocy drogowej (assistance) np. do małej kolizji czy usterki auta
- Uzyskanie informacji o próbie kradzieży samochodu
- Śledzenie auta w przypadku kradzieży
- Rejestrowanie parametrów ruchu i lokalizacji samochodu w czasie 60 sek. przed i po zdarzeniu (dachowanie i zderzenie)
- Uzyskanie szybkiej informacji o najbliższych punktach POI np. szpitalach, stacjach paliw, bankomatach czy kinach
- Uzyskanie korzystnych zniżek ubezpieczeniowych
KIA Safety System (KSS) to zaawansowany system teleinformatyczny oparty na technologiach GPS, GSM i GPRS, który aktywuje się w momencie wypadku i natychmiast wysyła wiadomość do Centrum Monitorowania z informacją o miejscu i rodzaju zdarzenia. Po otrzymaniu takiego sygnału, Centrum Monitorowania wzywa zlokalizowane najbliżej miejsca wypadku służby ratownictwa drogowego – straż pożarną, pogotowie i policję.
Należy pamiętać, że:
- szybka informacja o wypadku z podaniem lokalizacji i rodzaju zdarzenia
- szybkie poinformowanie służb ratowniczych – straży pożarnej, pogotowia, policji
- szybkie udzielenie pomocy
pozwala na zmniejszenie ilości ofiar śmiertelnych oraz skutków wypadków
KIA Safety System to:
1. Szybka pomoc
- dla kierowcy i pasażerów:
– w razie wypadku
– przy gwałtownym pogorszeniu się stanu zdrowia (np. zasłabnięcie)
– gdy uszkodzimy pojazd (Assistance) - gdy chcemy wezwać pomoc dla innych użytkowników ruchu drogowego
2. Wzmocniona ochrony pojazdu
- sygnalizacja holowania lub przechyłu pojazdu, co pozwala na podjęcie natychmiastowych działań (wezwanie policji lub ochrony) w przypadku kradzieży samochodu lub koła
3. Niższe koszty użytkowania
Ubezpieczyciele udzielają 10% zniżki, bo wysoko cenią trzy cechy systemu:
- omówioną powyżej wzmocnioną ochronę pojazdu przed kradzieżą
- zintegrowaną z KIA Safety System „czarną skrzynkę”, która na bieżąco rejestruje podstawowe parametry pojazdu, co pozwala na odtworzenie jego zachowania przez 60 sek. przed i po wypadku
- dedykowaną pomocy Assistance
4. Wyższy komfort użytkowania pojazdu, dzięki:
- szybkiej i kompetentnej informacji z Centrum Monitorowania o najbliższych punktach POI np. szpitalu, stacji paliw, czy bankomatu
KIA Safety System służy do:
- Automatycznego rozpoznania wypadku i przesłania informacji do Centrum Monitorowania o zdarzeniu, z podaniem rodzaju i miejsca wypadku
- Wezwania pomocy dla siebie lub innych użytkowników ruchu drogowego
- Szybkiego wezwania służb ratowniczych (straży pożarnej, pogotowia, policji)
- Wezwania pomocy drogowej (assistance) np. do małej kolizji czy usterki auta
- Uzyskania informacji o próbie kradzieży samochodu
- Śledzenia auta w przypadku kradzieży
- Rejestrowania parametrów ruchu i lokalizacji samochodu w czasie 60 sek. przed i po zdarzeniu (dachowanie i zderzenie)
- Uzyskania szybkiej informacji o najbliższych punktach POI np. szpitalach, stacjach paliw, bankomatach czy kinach
- Uzyskania korzystnych zniżek ubezpieczeniowych
1. ZASADA PODSTAWOWA – AUTONOMICZNOŚĆ SYSTEMU
Zainstalowane w samochodzie urządzenie KSS automatycznie informuje służby ratunkowe o wypadku i jego prawdopodobnym przebiegu, niezależnie od tego czy kierowca (pasażer) jest w stanie uczynić to osobiście czy nie.
Zobacz jak działania urządzenie KIA Safety System (KSS) i do czego służy:
Sygnał wezwania pomocy jest automatycznie generowany przez system, gdy:
- gdy odnotuje działanie siły równej lub większej niż 2,5 G (zderzenie)
- gdy wykryje przeciążenie ujemne powyżej 1 G (dachowanie samochodu)
- gdy stwierdzi przechył o kąt równy lub większy niż 45% (osunięcie się samochodu do rowu)
2. OPIS DZIAŁANIA KIA Safety System:
2.1 W razie wypadku
Z chwilą wystąpienia przeciążeń przekraczających 2,5G, zamontowany w samochodzie czujnik przeciążenia powoduje aktywację centralki i automatyczne wezwanie pomocy.
Operator Centrum Monitorowania po odebraniu sygnału o wypadku dysponuje następującymi informacjami:
- dane pojazdu zawierające markę, model, kolor, numer rejestracyjny i numer VIN
- kontakt i dane właściciela/kierowcy
- dokładna lokalizacja na podstawie koordynat GPS z wizualizacją na podstawie mapy
- najbliższe dostępne jednostki służb ratowniczych: straż pożarną, pogotowie, policję
Po odebraniu informacji o wypadku, Centrum Monitorowania podejmuje próbę nawiązania kontaktu z kierowcą
- gdy brak jakiegokolwiek kontaktu z kierowcą, operator wzywa Straż Pożarną, Pogotowie i Policję zlokalizowane w najbliższej odległości od miejsca zdarzenia
- gdy kierowca jest przytomny, operator wzywa jedynie służby konieczne do udzielenia pomocy – np. pomoc techniczną
Możliwość bezpośredniego połączenia ze służbami ratowniczymi zlokalizowanymi w najbliższej odległości od miejsca zdarzenia i przekazanie im zweryfikowanych informacji o lokalizacji i przebiegu wypadku pozwala na znaczne skrócenie czasu przyjazdu pomocy i odpowiedni jej dobór
2.2 W razie wezwania pomocy „na żądanie”
Naciśnięcie przycisku na konsoli przez kierowcę połączy go z Centrum Monitorowania. Centrum Monitorowania otrzyma pakiet informacji o pojeździe i zależnie od wymaganej pomocy wezwie odpowiednie służby ratownicze lub drogowe np. w sytuacji, gdy źle się czujemy, gdy jesteśmy świadkami wypadku.
2.3 W razie kradzieży auta
Po wyłączeniu stacyjki system przechodzi w stan czuwania. W momencie próby odholowania pojazdu, kradzieży kół czy uniesienia pojazdu system przesyła do Centrum Monitorowania sygnał kradzieży. Po otrzymaniu takiego sygnału Operator kontaktuje się z osobą wskazaną w umowie celem weryfikacji zdarzenia.
2.4 W razie wezwania Assistance
W momencie naciśnięcia przez użytkownika na konsoli przycisku „SERWIS” zgłosi się Centrum Monitorowania. Po poinformowaniu Operatora o potrzebie pomocy drogowej, Centrum Monitorowania połączy użytkownika głosowo bezpośrednio z KIA Assistance, automatycznie przesyłając informację o lokalizacji pojazdu.
3. KIA Safety System SKŁADA SIĘ Z:
- czujnika grawitacyjnego
- konsoli
- modułu sterowania
- anteny GPS
- antena GSM
- mikrofonu
- głośnika
4. ZASADA PRYWATNOŚCI
Podczas normalnej eksploatacji samochodu urządzenie KIA Safety System jest pasywne: pobiera, co prawda, dane o pozycji z systemu GPS i zapisuje dane eksploatacyjne z ostatnich 60 sekund, ale nie przekazuje ich do Centrum Monitorowania, ani nie komunikuje swego położenia. Dopiero:
- sygnał wypadku
- ręczne wezwanie pomocy
- sygnał o holowaniu lub podniesieniu pojazdu
powoduje nawiązanie komunikacji pomiędzy kierowcą i Centrum Monitorowania.
Centrum Monitorowania działa 24 h/dobę 7 dni w tygodniu.
Wysoce wykwalifikowana kadra ochrony, posiadająca licencję II stopnia stanowi trzon Centrum Monitorowania. Ciągłe podnoszenie kwalifikacji zawodowych poprzez uczestnictwo w szkoleniach z zakresu szybkiej interwencji w sytuacjach kryzysowych oraz udzielania pierwszej pomocy daje klientowi gwarancję profesjonalnej pomocy w razie wypadku. Zarazem liczne kursy z obsługi klienta pozwalają operatorom na udzielenie precyzyjnej i szybkiej informacji.
Obejrzyj film prezentujący pracę Centrum Monitorowania KIA Safety System:
Użytkownik pojazdu, w którym zamontowany został KIA Safety System w każdej chwili może połączyć się z Centrum Monitorowania naciskając na konsoli przycisk „INFORMACJA” lub „SERWIS”.
Centrum Monitorowania pomoże, gdy:
sami nie możemy wezwać pomocy
potrzebujemy assistance
musimy wezwać pomoc „na żądanie” np. zasłabnięcie
szybka informacja jest niezbędna np. o najbliższej stacji paliw
trzeba pomóc innym
Aby uniknąć fałszywych alarmów należy poinformować Centrum Monitorowania, gdy:
- przekazujemy samochód do serwisu np. celu wymiany opon
- holujemy pojazd (przemieszczamy pojazd z wyłączoną stacyjką)
- korzystamy z przepraw promowych
Według prowadzonych przez nas statystyk całkowity czas obsługi zdarzenia zajmuje Centrum Monitorowania do 2 min. 25 sek. Składa się na to:
- zdarzenie (wypadek, kolizja, wezwanie pomocy)
- odebranie sygnału o wypadku – 5 sekund
- zestawienie połączenia głosowego pomiędzy operatorem a pojazdem – 20 sekund
- zgłoszenie zdarzenia do Stanowiska Kierowania Służb (CPR, SOR, SWD) wraz z podaniem pozycji GPS adresu, danych pojazdu oraz informacji o zdarzeniu – 2 minuty 2 sekundy
JEDEN PRZYCISK I POMOC WEZWANA!
Konsola, zamontowana zazwyczaj na podsufitce przy lusterku wewnętrznym, służy do komunikowania się kierowcy z Centrum Monitorowania.
Dzięki konsoli możesz:
- wezwać pomoc dla siebie lub innych użytkowników ruchu drogowego
- wezwać pomoc drogową (assistance)
- dowiedzieć się o najbliżej zlokalizowane punkty POI np. stacje paliw, bankomaty, kino itd.
Zobacz jak działa konsola
Prezentacja flaszowa
Przycisk wezwania pomocy
Traktowany jest przez Centrum Monitorowania na równi z automatycznym sygnałem wypadku.
Przycisk serwisowy
Służy do połączenia się z Centrum Monitorowania, aby wezwać pomoc Assistance lub czasowo zawiesić usługi monitoringu np. podczas naprawy pojazdu lub podczas przeprawy promowej. Przycisku tego można użyć, aby zawiadomić Centrum Monitorowania o zauważonym wypadku, którego jest się świadkiem.
Przycisk informacyjny
Używany, aby uzyskać z Centrum Monitorowania informację o utrudnieniach drogowych (korkach, objazdach, warunkach pogodowych) lub o lokalizacji takich miejsc, jak: stacje paliw, hotele, bankomaty itp.
Połączenie z numerem 112
Jednoczesne naciśnięcie tych dwóch przycisków jednocześnie umożliwia połączenie z numerem alarmowym 112 w całej Europie.
Przyciski regulacji głośności rozmowy lub dzwonka.
Diody na konsoli KIA Safety System informują o:
- dioda czerwona – urządzenie gotowe do pracy
- dioda zielona – nawiązanie połączenia głosowego
KIA Safety System to:
1. Szybka pomoc:
- w razie wypadku
- przy gwałtownym pogorszeniu się stanu zdrowia (np. zasłabnięcie)
- gdy chcemy wezwać pomoc dla innych użytkowników ruchu drogowego
- gdy uszkodzimy pojazd (Assistance)
2. Zniżka w dobrych towarzystwach ubezpieczeniowych, bo:
- mamy w samochodzie tzw. „czarną skrzynkę”, z której otrzymujemy zapis zachowania się pojazdu 60 sek. przed i po wypadku zobacz przykładowe analizy
- system pozwala na śledzenie auta (większe szanse odzyskania pojazdu)
3. Podręczna informacja o najbliższych punktach POI np. szpital, stacja paliw, bankomat
Urządzenie natychmiast zadziała w przypadku:
SILNEGO ZDERZENIE
- Przeciążenie większe niż 2,5 G
- Siła zbliżona do tej, która powoduje zadziałanie poduszek powietrznych
DACHOWANIA
- Ujemne przeciążenie w osi większe od -1 G
OSUNIĘCIA SIĘ POJAZDU DO ROWU
- Odchylenie od poziomu większe niż 45 stopni
- POMOC NA WYCIĄGNIĘCIE RĘKI – jeżeli po wypadku będziesz wisiał(a) przymocowany(a) pasami głową do dołu, docenisz fakt, że moduł KSS, dzięki któremu możesz wezwać pomoc, jest dosłownie na wyciągnięcie ręki
- AUTONOMICZNOŚĆ DZIAŁANIA – nie zawsze masz tyle szczęścia by uczestnicząc w wypadku zachować możliwość działania. Jeśli w zderzeniu straciłeś (straciłaś) przytomność to gdy ją odzyskasz, docenisz autonomiczność działania KIA Safety System, który wezwał pomoc dla Ciebie i za Ciebie
- KRÓTKI CZAS OCZEKIWANIA NA PRZYJAZD SŁUŻB RATOWNICZYCH – Centrum Monitorowania Kia Safety System powiadamia służby ratownicze zlokalizowane najbliżej miejsca wypadku (lokalizacja służb następuje automatycznie). A każda minuta to wieczność, gdy bezradnie patrzysz jak z najbliższych wycieka życie
- ANALIZA PRZEBIEGU WYPADKU – zamocowany w pojeździe moduł KIA Safety System zapisuje informacje o przeciążeniach w trzech osiach jakim podlegał samochód przez 60 sekund przed i 60 sekund po wypadku, dzięki czemu znany jest jego przebieg i charakter: zderzenie czołowe, uderzenie boczne czy dachowanie. Wiedząc co się wydarzyło, dyspozytor wysyła ekipy ratownicze dobrane do stojących przed nimi zadań. Bo co z tego, że ambulans będzie w dwie minuty, jeśli poszkodowany kierowca jest zakleszczony w zgniecionym aucie
- PRZYCISK RATUJĄCY ŻYCIE – nie trzeba wypadku, by docenić zalety KIA Safety System. Gdy jedno z Twoich rodziców, zmęczone długotrwałą podróżą poczuje się źle lub, co gorsza, zasłabnie, szybki przyjazd ambulansu może uratować mu życie. Wystarczy nacisnąć guzik pomocy na żądanie, a KIA Safety System zrobi wszystko, co możliwe by pokrzyżować plany Kostuchy i spotkanie z Panem Bogiem przełożyć na późniejszy termin. Gdy podróżujemy w kilka osób, przycisk pomocy na żądanie ułatwia nam życie. Ten sam przycisk w sytuacji krytycznej, gdy podróżujemy samotnie, nam to życie ratuje
- DZIECI W PODRÓŻY – nie tylko z rodzicami bywa kłopot w podróży. Nasi milusińscy w wieku od lat kilku do kilkunastu, potrafią nawet krótką przerwę w podróży wykorzystać na zrobienie sobie poważnej krzywdy – wtedy łącząc się z kanałem informacyjnym (przycisk ) z Centrum Monitorowania KSS, możemy szybko zadecydować co robić: czy czekać na przyjazd ambulansu, czy też jechać do wskazanego przez CM KSS szpitalnego oddziału ratunkowego (SOR).
- Gdy szczęśliwie dojedziemy na miejsce lub do zaproponowanego przez Centrum Monitorowania KSS hotelu, włącza się drugie oblicze KIA Safety System: STRAŻNIKA MIENIA. Przy wyłączonej stacyjce, każdy ruch pojazdu wywołuje alarm w Centrum Monitorowania, które natychmiast łączy się z Tobą (lub wskazaną osobą), aby zweryfikować przypuszczenie kradzieży i ustalić dalsze postępowanie. Analogicznie, alarm kradzieży koła zostanie wywołany, jeśli przy wyłączonej stacyjce, KSS wykryje przechył samochodu o kilka stopni
- DYSKRECJA – to, co wyróżnia KIA Safety System spośród systemów opartych na lokalizacji pojazdu za pomocą GPS, to dyskrecja. Choć w każdej chwili można liczyć na pomoc, to pojazd nie podlega ciągłej inwigilacji. Jest to drugie oblicze autonomiczności systemu. KSS zainstalowany w pojeździe sam zbiera dane i je przetwarza bez udziału innych urządzeń czy sieci. Dopiero, gdy potrzebna jest pomoc z zewnątrz, system generuje odpowiedni sygnał. To Ty wzywasz służby (w razie potrzeby), a nie służby Ciebie
A teraz inaczej o korzyściach z posiadania urządzenia KIA Safety System:
- Skraca nawet o połowę czas dotarcia służb ratowniczych na miejsce zdarzenia, co podnosi przeżywalność ofiar wypadku o 7% rocznie
- Przekazuje do Centrum Monitorowania lokalizację wypadku razem z jego wstępną charakterystyką i ilością ofiar
- Nie pozwala na śledzenie pojazdu, o ile właściciel nie wyrazi zgody
- Zapewnia uzyskanie informacji o okolicznych usługach (punkty POI)
- Zwiększa szanse na odzyskanie auta w przypadku jego kradzieży
- Zmniejsza ryzyko kradzieży kół
- Pozwala na uzyskanie obniżki składki ubezpieczeniowej
- Co to jest KIA Safety System (system typu eCall)?
KIA Safety System (KSS) to zaawansowany system teleinformatyczny oparty na technologiach GPS, GSM i GPRS, który aktywuje się w momencie wypadku i natychmiast wysyła wiadomość do Centrum Monitorowania z informacją o miejscu i rodzaju zdarzenia. Po otrzymaniu takiego sygnału, Centrum Monitorowania wzywa zlokalizowane najbliżej miejsca wypadku służby ratownictwa drogowego – straż pożarną, pogotowie i policję.
Należy pamiętać, że:
- szybka informacja o wypadku z podaniem lokalizacji i rodzaju zdarzenia
- szybkie poinformowanie służb ratowniczych – straży pożarnej, pogotowia, policji
- szybkie udzielenie pomocy
- pozwala na zmniejszenie ilości ofiar śmiertelnych oraz skutków wypadków.pozwala na zmniejszenie ilości ofiar śmiertelnych oraz skutków wypadków
2. Do czego służy KIA Safety System (system typu eCall)?
- Automatycznego rozpoznania wypadku i przesłania informacji do Centrum Monitorowania o zdarzeniu, z podaniem rodzaju i miejsca wypadku
- Wezwania pomocy dla siebie lub innych użytkowników ruchu drogowego
- Szybkiego wezwania służb ratowniczych (straży pożarnej, pogotowia, policji)
- Wezwania pomocy drogowej (assistance) np. do małej kolizji czy usterki auta
- Uzyskania informacji o próbie kradzieży samochodu
- Śledzenia auta w przypadku kradzieży
- Rejestrowania parametrów ruchu i lokalizacji samochodu w czasie 60 sek. przed i po zdarzeniu (dachowanie i zderzenie)
- Uzyskania szybkiej informacji o najbliższych punktach POI np. szpitalach, stacjach paliw, bankomatach czy kinach
- Uzyskania korzystnych zniżek ubezpieczeniowych
3. Z jakich elementów składa się KIA Safety System (system typu eCall)?
- czujnika grawitacyjnego
- konsoli
- modułu sterowania
- anteny GPS
- antena GSM
- mikrofonu
- głośnika
4. Kto i gdzie może zamontować KIA Safety System (system typu eCall)?
KIA Safety System montują pracownicy w autoryzowanych serwisach Kia, posiadający stosowne certyfikaty, upoważniające do takich montaży. Gwarantuje to profesjonalny montaż urządzenia, a także daje pewność prawidłowego funkcjonowania systemu.
5. Kiedy KIA Safety System (system typu eCall) zadziała automatycznie?
- silnego uderzenia (np. zderzenia dwóch jadących pojazdów) lub kolizję z twardą przeszkodą (drzewo, słup, stojący samochód). Jeśli siła zderzenia jest zbliżona do takiej siły, która powoduje wystrzelenie poduszek powietrznych (>2,5G);
- dachowania pojazdu;
- wykrycia, że pojazd nie porusza się i znajduje się przechyle pod kątem większym niż 25° (zsunięcie się do rowu, wykopu, rzeki, etc).
6. Jak działa KIA Safety System (system typu eCall) podczas i po wypadku?
Natychmiast po otrzymaniu sygnału o wypadku wraz z pakietem informacji Centrum Monitorowania nawiązuje kontakt z kierowcą samochodu. Jeśli kierowca nie odpowiada – nawiązuje kontakt z osobą wskazaną w umowie. Jeśli połączenie z użytkownikiem wskazanym w umowie nie dochodzi do skutku – Centrum Monitorowania wzywa najbliższe wypadkowi służby ratownicze. Natomiast jeśli operatorowi Centrum Monitorowania uda się nawiązać kontakt z kierowcą – wspólnie ustalają zakres potrzebnej pomocy.
7. Czy KIA Safety System (system typu eCall) informuje o drobnych kolizjach?
Nie, KIA Safety System nie zadziała w przypadku:
- uderzenia w małą przeszkodę, np. zderzenie z małym zwierzęciem
- niegroźnej stłuczki
- kiedy stacyjka pojazdu jest wyłączona a pojazd unieruchomiony
8. Czy KIA Safety System (system typu eCall) zadziała jako urządzenie antykradzieżowe?
KIA Safety System nie jest klasycznym systemem alarmowym, ale pozwala na wykrycie nieautoryzowanej jazdy pojazdu – holowanie, wywóz na lawecie lub próba kradzieży kół. System wysyłając alarm, poprzez Centrum Monitorowania, powiadamia jednostkę policji o próbie kradzieży pojazdu. Procedura przewiduje, w pierwszej kolejności, powiadamianie osoby wskazanej w umowie. System, interweniuje w przypadku kradzieży pojazdu, natomiast nie zareaguje przy wybiciu szyby albo wyrwaniu zamków w drzwiach. KIA Safety System wspomaga działanie niezależnego alarmu samochodowego, ale nie zastępuje go!
9. Jak działa KIA Safety System (system typu eCall) na co dzień?
Na co dzień, użytkownik ma do swojej dyspozycji konsolę, na której wyświetlany jest status urządzenia. Od momentu włączeniu zapłonu – moduł centralny – przy pomocy grawitacyjnego czujnika przyspieszenia oraz systemu GPS cały czas nadzoruje sposób przemieszczania się pojazdu. W momencie stwierdzenia wypadku lub groźnej kolizji moduł rozpoczyna procedurę powiadamiania Centrum Monitorowania:
- wysyłana jest informacja z podaniem współrzędnych geograficznych pojazdu
- nawiązywana jest przez Centrum Monitorowania komunikacja głosowa z kierowcą
- nawiązywane jest połączenie telefoniczne na numery wskazane w umowie, celem weryfikacji zdarzenia
Za pomocą KIA Safety System otrzymujemy 3 rodzaje sygnałów:
- alarmowy o wypadku
- alarmowy o kradzieży
- informacyjny
10. Czy konieczne jest podpisanie umowy o świadczenie usług KIA Safety System (system typu eCall)?
Obowiązek podpisania umowy wynika z przepisów ustawy o ochronie danych osobowych. Brak umowy uniemożliwia zarejestrowanie danych użytkownika samochodu, nawiązywanie kontaktu oraz odbiór sygnałów alarmowych z pojazdu przez koncesjonowaną agencję ochrony.
11. Czy trzeba płacić za korzystanie z KIA Safety System (system typu eCall)?
W cenie zakupu urządzenia zawarty jest roczny abonament. Abonament na kolejne lata można nabyć w EMG Poland (u dostawcy urządzenia) oraz u autoryzowanych dealerów KIA.
12. Czy, kiedy i gdzie należy przedłużyć umowę o świadczenie usług KIA Safety System (system typu eCall)?
Przed upływem 12 miesięcy od daty podpisania umowy Użytkownik otrzyma informację o warunkach dalszego korzystania z Systemu. Informacje będą dostępne w EMG Poland (u dostawcy systemu) i oraz u autoryzowanych dealerów KIA.
13. Czy KIA Safety System (system typu eCall) działa poza granicami Polski?
Usługa KIA Safety System obejmuje tylko terytorium Polski, jednak na terenie całej Europy zapewnia automatyczne połączenie głosowe z numerem ratunkowym 112.
14. Czy KIA Safety System (system typu eCall) chroni prywatność kierowcy?
KIA Safety System chroni prywatność Użytkownika. System samoistnie nie wysyła danych o położeniu pojazdu, nie umożliwia jego śledzenia ani nawiązania połączenia głosowego z samochodem. Aby Centrum Monitorowania mogło skontaktować się z Użytkownikiem, połączenie musi zostać zainicjowane przez czujnik wypadku lub przycisk na konsoli.
15. Jakie sytuacje należy zgłosić do Centrum Monitorowania?
Do Centrum Monitorowania należy zgłosić, gdy:
- korzystamy z przepraw promowych
- dokonujemy wymiany opon
- przemieszczamy pojazd z wyłączoną stacyjką (np. holowanie)
Zgłoszenie należy zgłosić do Centrum Monitorującego za pomocą konsoli lub pod numerem telefonu 22 380 15 31.
16. Co robić w przypadku nieumyślnego włączenia przycisku SOS?
Konstrukcja urządzenia celowo nie pozwala przerwać połączenia. Po zgłoszeniu się operatora należy poinformować go, iż alarm został spowodowany przypadkowym wciśnięciem przycisku i poprosić o nie reagowanie na ten alarm.
NALEŻY PAMIĘTAĆ, IŻ POZOSTAWIANIE W SAMOCHODZIE DZIECI BEZ NADZORU OSOBY DOROSŁEJ MOŻE SPOWODOWAĆ NIEUZASADNIONE WEZWANIE SŁUŻB RATUNKOWYCH, CO BĘDZIE SKUTKOWAŁO OBCIĄŻENIEM WŁAŚCICIELA AUTA KOSZTAMI INTERWENCJI.
The primary task of the KIA Safety System is to provide immediate assistance to road accident victims. We have developed this system especially for the KIA brand, based on the latest GPS and GSM technologies. It is an innovative product on our market, the main task of which is: