Nasza oferta

Our offer

FAQ
No translation

  1. Co to jest KIA Safety System (system typu eCall)?

KIA Safety System (KSS) to zaawansowany system teleinformatyczny oparty na technologiach GPS, GSM i GPRS, który aktywuje się w momencie wypadku i natychmiast wysyła wiadomość  do Centrum Monitorowania z informacją o miejscu i rodzaju zdarzenia. Po otrzymaniu takiego sygnału, Centrum Monitorowania wzywa zlokalizowane najbliżej miejsca wypadku służby ratownictwa drogowego – straż pożarną, pogotowie i policję.

Należy pamiętać, że:

  • szybka informacja o wypadku z podaniem lokalizacji i rodzaju zdarzenia
  • szybkie poinformowanie służb ratowniczych – straży pożarnej, pogotowia, policji
  • szybkie udzielenie pomocy
  • pozwala na zmniejszenie ilości ofiar śmiertelnych oraz skutków wypadków.pozwala na zmniejszenie ilości ofiar śmiertelnych oraz skutków wypadków



2. Do czego służy KIA Safety System (system typu eCall)?

  • Automatycznego rozpoznania wypadku i przesłania informacji do Centrum Monitorowania o zdarzeniu, z podaniem rodzaju i miejsca  wypadku
  • Wezwania pomocy dla siebie lub innych użytkowników ruchu drogowego
  • Szybkiego wezwania służb ratowniczych (straży pożarnej, pogotowia, policji)
  • Wezwania pomocy drogowej (assistance) np. do małej kolizji czy usterki auta
  • Uzyskania informacji o próbie kradzieży samochodu
  • Śledzenia auta w przypadku kradzieży
  • Rejestrowania parametrów ruchu i lokalizacji samochodu w czasie 60 sek. przed i  po zdarzeniu (dachowanie i zderzenie)
  • Uzyskania szybkiej informacji o najbliższych punktach POI np. szpitalach, stacjach paliw, bankomatach czy kinach
  • Uzyskania korzystnych zniżek ubezpieczeniowych



3. Z jakich elementów składa się KIA Safety System (system typu eCall)?

  • czujnika grawitacyjnego
  • konsoli
  • modułu sterowania
  • anteny GPS
  • antena GSM
  • mikrofonu
  • głośnika


4. Kto i gdzie może zamontować KIA Safety System (system typu eCall)?

KIA Safety System montują pracownicy w autoryzowanych serwisach Kia, posiadający stosowne certyfikaty, upoważniające do takich montaży. Gwarantuje to profesjonalny montaż urządzenia, a także daje pewność prawidłowego funkcjonowania systemu.



5. Kiedy KIA Safety System (system typu eCall) zadziała automatycznie?

  • silnego uderzenia (np. zderzenia dwóch jadących pojazdów) lub kolizję z twardą przeszkodą (drzewo, słup, stojący samochód). Jeśli siła zderzenia jest zbliżona do takiej siły, która powoduje wystrzelenie poduszek powietrznych (>2,5G);
  • dachowania pojazdu;
  • wykrycia, że pojazd nie porusza się i znajduje się przechyle pod kątem większym niż 25° (zsunięcie się do rowu, wykopu, rzeki, etc).


6. Jak działa KIA Safety System (system typu eCall) podczas i po wypadku?

Natychmiast po otrzymaniu sygnału o wypadku wraz z pakietem informacji Centrum Monitorowania nawiązuje kontakt z kierowcą samochodu. Jeśli kierowca nie odpowiada – nawiązuje kontakt z osobą wskazaną w umowie. Jeśli połączenie z użytkownikiem wskazanym w umowie nie dochodzi do skutku – Centrum Monitorowania wzywa najbliższe wypadkowi służby ratownicze. Natomiast jeśli operatorowi Centrum Monitorowania uda się nawiązać kontakt z kierowcą – wspólnie ustalają zakres potrzebnej pomocy.


7. Czy KIA Safety System (system typu eCall) informuje o drobnych kolizjach?
Nie, KIA Safety System nie zadziała w przypadku:

  • uderzenia w małą przeszkodę, np. zderzenie z małym zwierzęciem
  • niegroźnej stłuczki
  • kiedy stacyjka pojazdu jest wyłączona a pojazd unieruchomiony


8. Czy KIA Safety System (system typu eCall) zadziała jako urządzenie antykradzieżowe?

KIA Safety System nie jest klasycznym systemem alarmowym, ale pozwala na wykrycie nieautoryzowanej jazdy pojazdu – holowanie, wywóz na lawecie lub próba kradzieży kół. System wysyłając alarm, poprzez Centrum Monitorowania, powiadamia jednostkę policji o próbie kradzieży pojazdu. Procedura przewiduje, w pierwszej kolejności, powiadamianie osoby wskazanej w umowie. System, interweniuje w przypadku kradzieży pojazdu, natomiast nie zareaguje przy wybiciu szyby albo wyrwaniu zamków w drzwiach. KIA Safety System wspomaga działanie niezależnego alarmu samochodowego, ale nie zastępuje go!


9. Jak działa KIA Safety System (system typu eCall) na co dzień?

Na co dzień, użytkownik ma do swojej dyspozycji konsolę, na której wyświetlany jest status urządzenia. Od momentu włączeniu zapłonu – moduł centralny – przy pomocy grawitacyjnego czujnika przyspieszenia oraz systemu GPS cały czas nadzoruje sposób przemieszczania się pojazdu. W momencie stwierdzenia wypadku lub groźnej kolizji moduł rozpoczyna procedurę powiadamiania Centrum Monitorowania:

  • wysyłana jest informacja z podaniem współrzędnych geograficznych pojazdu
  • nawiązywana jest przez Centrum Monitorowania komunikacja głosowa z kierowcą
  • nawiązywane jest połączenie telefoniczne na numery wskazane w umowie, celem weryfikacji zdarzenia


Za pomocą KIA Safety System otrzymujemy 3 rodzaje sygnałów:

  • alarmowy o wypadku
  • alarmowy o kradzieży
  • informacyjny


10. Czy konieczne jest podpisanie umowy o świadczenie usług KIA Safety System (system typu eCall)?

Obowiązek podpisania umowy wynika z przepisów ustawy o ochronie danych osobowych. Brak umowy uniemożliwia zarejestrowanie danych użytkownika samochodu, nawiązywanie kontaktu oraz odbiór sygnałów alarmowych z pojazdu przez koncesjonowaną agencję ochrony.


11. Czy trzeba płacić za korzystanie z KIA Safety System (system typu eCall)?

W cenie zakupu urządzenia zawarty jest roczny abonament. Abonament na kolejne lata można nabyć  w EMG Poland (u dostawcy urządzenia) oraz u autoryzowanych dealerów KIA.


12. Czy, kiedy i gdzie należy przedłużyć umowę o świadczenie usług KIA Safety System (system typu eCall)?

Przed upływem 12 miesięcy od daty podpisania umowy Użytkownik otrzyma informację o warunkach dalszego korzystania z Systemu. Informacje będą dostępne w EMG Poland (u dostawcy systemu) i oraz u autoryzowanych dealerów KIA.    


13. Czy KIA Safety System (system typu eCall) działa poza granicami Polski?

Usługa KIA Safety System obejmuje tylko terytorium Polski, jednak na terenie całej Europy zapewnia automatyczne połączenie głosowe z numerem ratunkowym 112.


14. Czy KIA Safety System (system typu eCall) chroni prywatność kierowcy?

KIA Safety System chroni prywatność Użytkownika. System samoistnie nie wysyła danych o położeniu pojazdu, nie umożliwia jego śledzenia ani nawiązania połączenia głosowego z samochodem. Aby Centrum Monitorowania mogło skontaktować się z Użytkownikiem, połączenie musi zostać zainicjowane przez czujnik wypadku lub przycisk na konsoli.


15. Jakie sytuacje należy zgłosić do Centrum Monitorowania?

Do Centrum Monitorowania należy zgłosić, gdy:

  • korzystamy z przepraw promowych
  • dokonujemy wymiany opon
  • przemieszczamy pojazd z wyłączoną stacyjką (np. holowanie)

Zgłoszenie należy zgłosić do Centrum Monitorującego za pomocą konsoli lub pod numerem telefonu 22 380 15 31.


16. Co robić w przypadku nieumyślnego włączenia przycisku SOS?

Konstrukcja urządzenia celowo nie pozwala przerwać połączenia. Po zgłoszeniu się operatora należy poinformować go, iż alarm został spowodowany przypadkowym wciśnięciem przycisku i poprosić o nie reagowanie na ten alarm.

NALEŻY PAMIĘTAĆ, IŻ POZOSTAWIANIE W SAMOCHODZIE DZIECI BEZ NADZORU OSOBY DOROSŁEJ MOŻE SPOWODOWAĆ NIEUZASADNIONE WEZWANIE SŁUŻB RATUNKOWYCH, CO BĘDZIE SKUTKOWAŁO OBCIĄŻENIEM WŁAŚCICIELA AUTA KOSZTAMI INTERWENCJI.

Brak treści do wyświetleniaThere is no content to display